Jak wynająć biuro? 4 niezbędne kroki

office-1966384_960_720

Wiele firm funkcjonuje w takich branżach, które wymagają posiadania stałego biura. Prezesi tego typu przedsiębiorstw muszą więc zmierzyć się z poważną decyzją dotyczącą wyboru odpowiedniego miejsca. Jednak czy są na to gotowi i przemyśleli kilka kroków, które należy podjąć?

Zaraz po tym, jak stworzymy listę cech, jakie powinno posiadać nasze biuro, musimy poszukać inwestycji, które ustalone przez nas wymagania spełnią. W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że jedną z takich inwestycji jest Imagine budynki biurowe w Łodzi, które zatrzęsły branżowym rynkiem nieruchomości. Jednak to nie ich dotyczyć będzie ten poradnik.

Dziś skupimy się na 4 krokach, na które warto się zdobyć, mając w planach wynajęcie własnego biura. A oto one:

wybór biura

1. Zrozum, że czasami na biurze nie warto oszczędzać

Oszczędność to – jak wiadomo – jedna z ważniejszych cech każdego przedsiębiorczego człowieka. Jednak oszczędzanie na biurze może (aczkolwiek nie musi) odbić się na nas niekorzystnie. Biuro bowiem jest swojego rodzaju wizytówką całej firmy. Jeśli więc nastawiamy się na to, by w naszych murach odbywały się spotkania z klientami – warto zadbać o to, byśmy nie musieli się za wygląd naszego miejsca pracy wstydzić. Pierwsze wrażenie klienta zazwyczaj jest decydujące. Trzeba więc być jak najlepiej przygotowanym na tego typu sytuacje.

Ponadto – w lepszym, przestronniejszym i bardziej estetycznym biurze będzie się lepiej pracowało naszym pracownikom, którzy na pewno docenią to, co dla nich przygotowaliśmy i będą chętniej przychodzili do pracy.

2. Nie koncentruj się na tym, co jest tu i teraz

Firmy przekształcają się – rosną lub zawężają swoje szeregi. Podczas wybierania biura należy o tym pamiętać. Jeżeli mamy w planach stworzyć w naszej firmie większą ilość miejsc pracy – weźmy to pod uwagę przy decyzji odnośnie wielkości przestrzeni biurowej. W przyszłości może okazać się bowiem, że dla nowych pracowników zabraknie miejsc. Z drugiej strony interesująca jest również sprawa redukcji etatów w firmach. Przecież wolnej przestrzeni, która pozostanie po byłych pracownikach, raczej nikomu nie wynajmiemy.

3. Spytaj o zdanie tych, których sprawa bezpośrednio dotyczy

Chodzi tu o głównie o pracowników, którzy przecież będą spędzać w biurze najwięcej czasu. Ważne, aby mogli zabrać głos w tak istotnej dla nich sprawie. Kiedy pozwolimy im mieć swój udział w tworzeniu przestrzeni biurowej – będą bardziej zmotywowani do tego, by w niej pracować. A co więcej – docenią nas jako pracodawcę, który jest otwarty na nowe pomysły i oddolne inicjatywy. Ciekawą formą przebiegu całej transakcji wyboru biura dla naszej firmy jest wytypowanie głównego przedstawiciela naszych pracowników, który spełni rolę łącznika pomiędzy różnymi organami zaangażowanymi w proces wynajmu.

wybór biura

4. Nie bój się pytać!

Jak to mówią – kto pyta, nie błądzi. Taką zasadą warto kierować się, jeżeli nie posiadamy doświadczenia w wybieraniu biura. Istnieją specjalne agencje nieruchomości, które mogą podzielić się z nami swoją wiedzą z zakresu, który nas interesuje. Profesjonaliści, którzy w nich pracują, posiadają nie tylko niezbędną wiedzę i doświadczenie, ale również liczne kontakty oraz umiejętności negocjacyjne. Z ich pomocą możemy wynająć naprawdę ciekawą przestrzeń i odpowiednio ją uporządkować oraz spersonalizować.